Přeskočit navigaci

DAW IntegrityLine

Vždy usilujeme o zlepšení svého chování, ale někdy jsme závislí na impulzech zvenčí i zevnitř, abychom rozpoznali potenciál ke zlepšení nebo dokonce potřebu změny. Pokud pro nás máte informace, které objasňují stížnosti, nesprávné chování nebo problém s dodržováním předpisů, dejte nám prosím vědět.

Vyzýváme vás, abyste tipy posílali s uvedením jmen a kontaktních údajů. To platí zejména pro naše zaměstnance. Ujišťujeme vás, že s nahlášenými informacemi bude zacházeno důvěrně a že oznamovatelé budou chráněni příslušnými opatřeními.

Kromě toho je možné podávat anonymní oznámení také prostřednictvím našeho webového systému pro oznamování nekalých praktik (DAW IntegrityLine) - ve více než 20 jazycích. Příchozí anonymní oznámení nelze zpětně dohledat. Systém lze využít k dotazům na nahlášená hlášení a ke sdělení přijatých opatření.

Další informace o DAW IntegrityLine jsou k dispozici přímo na platformě: daw.integrityline.com.


Stížnosti na porušování lidských práv nebo životního prostředí

Stížnosti týkající se možného porušování lidských práv nebo životního prostředí, jakož i rizik pro lidská práva nebo životní prostředí způsobených činností naší společnosti lze podávat také prostřednictvím linky DAW IntegrityLine.

Zavázali jsme se k důstojným pracovním podmínkám a ochraně životního prostředí - v naší společnosti i v našem dodavatelském řetězci. Vaše zpětná vazba nám pomáhá identifikovat problémy a v případě potřeby iniciovat nápravná nebo zlepšovací opatření.

Další informace naleznete na daw.integrityline.com a v následujícím jednacím řádu:

Kdo může podat stížnost?

Postup pro podávání stížností je otevřen všem zaměstnancům naší společnosti a externím třetím stranám, zejména zaměstnancům přímých a nepřímých dodavatelů.

Jaké stížnosti lze podat?

Postup pro podávání stížností lze použít k oznámení jakéhokoli porušení platných zákonů a interních předpisů naší společnosti. To zahrnuje zejména informace o rizicích v oblasti lidských práv nebo životního prostředí, jakož i o porušení lidských práv nebo environmentálních povinností, k nimž došlo v důsledku naší hospodářské činnosti nebo hospodářské činnosti některého z našich dodavatelů.

Jak lze podávat stížnosti?

Stížnosti lze podávat prostřednictvím našeho webového systému pro podávání stížností na adrese daw.integrityline.com. Stížnost lze podat ve více než 20 jazycích a lze ji podat anonymně nebo se identifikovat. Pokud je oznámení podáno s použitím identity, je tato známa pouze osobám, které oznámení přijmou a přijmou následná opatření. I v případě anonymního oznámení je možné klást otázky a obdržet informace o přijatých opatřeních prostřednictvím zvláštní chráněné schránky. Identita oznamovatele je komplexně chráněna technickými bezpečnostními opatřeními.

Kromě toho je možné dostávat tipy prostřednictvím speciální e-mailové schránky. Jedná se o compliance@daw.de.

Jak funguje postup pro podávání stížností?

Všechna vyšetřování musí být vždy vedena nezávisle, nestranně a spravedlivě. Vyšetřovací opatření podléhají zásadě proporcionality a musí být vhodným způsobem zaměřena na objasnění skutečností. Všechny osoby pověřené vyšetřovacími úkony jsou povinny zacházet s informacemi získanými v rámci interního vyšetřování jako s důvěrnými.

Po podání oznámení obdrží každý oznamovatel potvrzení o přijetí oznámení nejpozději do sedmi dnů od jeho obdržení. Následně je oznámení prověřeno z hlediska věrohodnosti. Pokud je oznámení věrohodné, skutečnosti prošetří oddělení správy a dodržování předpisů, v případě potřeby za účasti příslušného odborného oddělení. S oznamovatelem jsou projednány skutečnosti případu.

Pokud bylo zjištěno porušení předpisů, budou přijata vhodná disciplinární nebo jiná nápravná opatření k odvrácení nebo minimalizaci škod pro společnost, její zaměstnance a/nebo zákazníky a k zabránění opakování porušení předpisů.

Hlášené problémy se mohou lišit rozsahem a složitostí. Je proto obtížné stanovit obecně použitelný časový plán pro šetření. Interní vyšetřování jsou obecně prováděna co nejrychleji a nejefektivněji. Oznamovatel bude informován o aktuálním stavu šetření a přijatých nápravných opatřeních po ukončení šetření, nejpozději však do tří měsíců od podání oznámení.

Účinnost popsaného postupu je každoročně a ad hoc přezkoumávána. V případě potřeby provede DAW příslušné úpravy a změny, pokud jde o přístupnost a postup oznamování. Za tímto účelem je rovněž vítána zpětná vazba od oznamovatelů.

Kontaktní osoba pro řízení o stížnostech

Oddělení správy a dodržování předpisů je centrálně zodpovědné za náš postup podávání stížností. Dotazy a připomínky k postupu pro podávání stížností můžete zasílat na adresu compliance@daw.de.

Ochrana před znevýhodněním nebo trestem

V naší společnosti netolerujeme odvetná opatření ve smyslu msty, diskriminace a disciplinárních opatření vůči osobě, která v dobré víře podala oznámení. Odvetná opatření vůči oznamovatelům považujeme za porušení compliance, které bude rovněž sankcionováno. V případě potřeby přijmeme předběžná opatření na ochranu oznamovatele během vyšetřování.

Totéž očekáváme od našich dodavatelů, pokud jde o externí oznamovatele. Odpovídající očekávání jsme formulovali v Kodexu dodavatele.

Dokumentace a zveřejnění

Agentura DAW pravidelně zveřejňuje informace o počtu obdržených stížností týkajících se rizik v oblasti lidských práv nebo životního prostředí a porušení povinností v oblasti lidských práv nebo životního prostředí, jakož i o závěrech vyvozených z těchto oznámení. Zveřejnění probíhá vždy v anonymizované podobě.